14 Şubat 2010 Pazar

ELMA-ARMUT MARMELADI..

Geçen gün annemle skype'da konuşurken, buzdolabımdaki atılmaya ve çürümeye yüz tutmuş ve fakat atmaya kıyamadığım onca elma ve armuttan bahsediyordum..

Aslında ben tart-kek-kurabiye ürünlerini çok sevmeme rağmen, pişirdikten sonra tek başına yemek çok da anlamlı olmadığından yani İstanbuldaki gibi 5 çayına gelen misafirleriniz olmadığından, bazen pişirmek istemiyorsunuz ya da üşeniyorsunuz. Evime Turkiyeden gelecek misafirlerimi bekliyorum güzel hamur işleri yapmak için sanırım:)) Bu sebepten okuduğum onca elmalı-armutlu kek-kurabiye tariflerini çok da yapmak istemiyordum.

Annem de kalan meyvalardan marmelat yapabileceğim aklını verdi. Ve hakikaten inanılmaz pratik, katkısız, taptaze kahvaltılık yaratmış oldum.

Mutlaka biliyorsunuzdur ya da akıl etmişsinizdir daha önce, ama insan uzakta olunca Türk ailelerine has bu gibi hususları akıl edemiyor işte:)

Pratik marmeladın tarifini hemen paylaşıyorum:

Malzemeler:

Dolabta kalmış elma-armut

Yarım bardaktan biraz fazla şeker

Yarım limon


Yapılışı:
Meyvaları soyup makinadan geçiriyorsunuz, tencereye atıp uzerine yarım bardak( veya daha fazla) şekeri ekliyorsunuz ve kaynatıyorsunuz.

Eğer kıvamı koyu ise biraz su ekliyorsunuz.

Hatta ben çok az tarçın da ilave ettim.

Üzerine yarım limonu sıkıp kaynatmaya devam ediyorsunuz.

Hemde pişerken cok güzel kokuyor.

Sonra sogumaya bırakıp kavanozunuza koyuyor ve afiyetle yiyorsunuz.



Hem çok saglıklı bir kahvaltılık, hem inanılmaz pratik. Yaklaşık yarım saatte marmelad hazır oldu.

Tavsiye ediyorumm...



Hatta o kadar hafif oldu ki, bir tart hamuru hazırlayıp üzerine marmeladı sürüp, daha sonra üzerine elma dilimleri koyarak fırına verirseniz harika bir tatlı yapmış olursunuz!!



Afiyetler olsun...



Sevgiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder