30 Ekim 2009 Cuma

ALİ NAZIK KEBAP



Arkadaşlar bu 2. denemem, ilki başarızdı ama bu gerçekten lezzetli oldu!


Bu gurbet memlekette taze patlıcan bulmak kolay olmuyor, Amerikalıların pek öyle taze sebze yediği söylenemez. Şans eseri geçen hafta taptaze ve küçük küçük patlıcanlar buldum.


Boyutları önemli çünkü burada salatalık almak isterseniz bir tanesi 1 dolar ve boyu yaklaşık kolunuz ebatında:)


Malzemeler:


5-6 adet patlıcan


bir adet kurusoğan


kıyma


yoğurt


1 çorba kaşığı un


az miktarda süt


1 diş sarımsak




Soğan ile kıymayı biraz da sıvıyağ ekleyerek güzelce kavuruyorsunuz. Patlıcanları közlüyorsunuz.


Ben fırında közledim broil yani gril kısmında 40 dakka civarında közlendi.(tepsi içerisinde)


Közlenen patlıcanları sıcakken soyup bir tavaya alın, 1 çorba kaşığı un ile göz kararı çok olmayacak şekilde üzerinde süt döküp karıştırın. İsteğe bağlı olarak biraz sıvıyağ da konabilir.


1 diş sarımsağı küçük küçük parçalara ayırıp yoğurda karıştırın. Burada süzme yoğurt olmadığından Danone normal yoğurt kullandım.


Payreks bir kaba ilk önce patlıcan püresini, üzerine yoğurdu, en üste de kıymayı dökün.


Buarada kıymayı kavururken kara biber ekin, patlıcanı püre haline getirirken de biraz tuz ekleyin.


Çok lezettli oldu. Tavsiye ediyorum arkadaşlar:)




p.s. ölçülerimin cogunlugu göz kararı, mesela kıyma tariflerde yarım kg yazıyor ama ben biraz daha az kullandım, yogurdu da bol koydum.






sevgiyle...


4 yorum:

  1. sen baya baya aşçı oldun ayol! nefis görünüyor eline sağlık! :D Burakçım afiyet olsun :)) kardeşim die demiyorum pek hamarattır...

    YanıtlaSil
  2. hahaha..afıyet şeker olsun efeemmm..siz gelene kadar geliştirimm kendimi de güzel mamalar yiyelim beraberrr!! hadi gelin artık!!!

    YanıtlaSil
  3. ben de isterim! buraya geldiinde bize de yapar mısınn? ya da bekleyemicem ben deniyim şimdiden:)

    YanıtlaSil
  4. nazli ali nazik in icine yogurt tan cok lebne(labne)koyuyorlar daha iyi oldugunu soyluyorlar..bi dene derim:)

    YanıtlaSil